lørdag 12. juli 2014

Gartnernytt

Den nyplantede ripsbusken gressklipperen så sitt snitt til å feie over i fjor sommer er fortsatt litt pjusk. Hageblåbærbuskene jeg fikk av en god venninne, med smittsom planteinteresse, gir neppe den store avkastningen første sesong. Og Herr Skjære, som var på nattlig visitt i altanens bittelille drivhus, gikk bananas blant pottene, og signerte besøket på drivhusets tak, klarte å stikke kjepper i hjulene for både gressløk, dill og persille. Men bortsett fra dette, ser det altså så umåtelig lyst ut for årets avling at jeg ikke kan stort annet enn å kline til med et renn av bilder.

Årets gartnerprosjekt er solid omtalt allerede. Nå begynner lessingen av 40-liters jordsekker opp firemannsboligens trapper, og hamstringen av mystiske frøposer, å gi resultater. Om solskinnet bare fortsetter noen dager til, og tomatplanta ikke knekker der stilken, stammen, stengelen eller hva det nå enn heter har fått en faretruende bøy, vil kiloprisen kunne holdes under tusenlappen. Det er ikke dårlig!


Basilikum. Bor på kjøkkenbenken.

Egensådd tomatplante. Det er håp!

Sitronmelissen overlevde skjæreangrepet.

Chili. Når blir den rød? Dette vet jeg ikke.

Hummer og kanari.

Forsøk på minigulrøtter.

Agurkplanta kviknet plutselig til igjen.

Sjekk den fargen! Jeg har tre røde og atten grønne.

Sukkererter er stas. Til og med godt.

Snodig å tenke på at dette bare var bittesmå frø.

En av de sju bringebærbuskene jeg plantet i fjor.
Stikkelsbærbusker er rimelig enkle å ha med å gjøre.


#stoltogglad

2 kommentarer:

Anonym sa...

Rett og slett IMPONERENDE!

Anonym sa...

Du må ha det som heter "grønne fingre" ...jeg er veldig imponert:)