søndag 27. april 2014

Sommer på jorda!

Samvittigheten begynte å gnage da jeg vrei om bilnøkkelen lørdag morgen. Jeg skulle til små venner for å passe dem noen timer. De bor en liten sykkeltur unna, men jeg hadde dårlig tid, som vanlig, og kunne ikke stort annet enn å kaste meg i bilen. "Snakk om latskap", tenkte jeg mens jeg svingte herregårdsvognen ut fra gårdsplassen. "Snakk om svik mot egen kropp og helse! Bikinisesongen er her tross alt snart snart".

Fem og en halv time senere var samvittigheten skyldt ren. Fem og en halv time med en fireåringen og en seksåringen er overhode ikke spesielt fetende. Rundt regnet tror jeg det ble noe sånt som to timer med trampolinehopping, en halvtime med gjemsel-sisten, en halvtime med huskedytting, en halvtime på dumehuske, en god stund med akrobatiske øvelser i klatrestativ (observert av en kollega, faktisk, som kan bevitne at barnevakten ga alt!), samt et rikt utvalg andre fysiske øvelser, og noe hvitveisplukking.


To gøyale typer, som slett ikke ligger på latsiden en lørdag formiddag. 

Trampoline-selfie, med venner.


Helgen, årets første skikkelige sommerhelg, har i det hele tatt vært usedvanlig innholdsrik og variert. Fra barnepass dundret det videre med firmafest, før søndagen meldte sin ankomst med grilling i Mjøskanten, is på Skibladnerbrygga, og et kveldsbesøk hos mormor.



Koigen-selfie, med grillkompanjong Anette.
Piknik-sesongen er herved åpnet.





Ingen kommentarer: